Szkoła Podstawowa nr 4 im. Henryka Sienkiewicza w Grajewie

     
     
PRZEDSMAK WAKACJI W WIOSCE INDIAŃSKIEJ
wtorek, 20 czerwca 2017 22:52



19.06.2017 r. odbyliśmy wspaniałą i pełną przygód wycieczkę autokarową do „Wioski Indiańskiej” w malowniczo położonej miejscowości Puszczykówka. Wyjazd udał nam się znakomicie, mieliśmy piękną, słoneczną pogodę i bardzo dobre humory. Na miejscu czekało na nas wiele atrakcji. Poznaliśmy kulturę i zwyczaje Indian, ich egzotyczne stroje, obejrzeliśmy namioty – tipi. Miło i beztrosko spędzaliśmy czas na ogromnym, zielonym terenie szukając złota, łowiąc ryby, strzelając z łuku i wiatrówki. Atrakcją był dla nas bliski kontakt ze zwierzętami oraz przejażdżka konna. Pogodny i obfity w przygody dzień sprzyjał temu, że chętnie zjedliśmy samodzielnie upieczone na ognisku kiełbaski.

Życzymy Wszystkim, którzy czekają na wakacje, aby były tak udane jak nasza wycieczka.


W wycieczce uczestniczyli uczniowie klasy I c i III e z opiekunami: Joanną Waniewską, Anną Gryczkowską, Violettą Curyło, Dorotą Poniatowską.


A. Gryczkowska


Fot. A. Gryczkowska
Fot. J. Waniewska




_________________________________________________________________

 
SPOTKANIE Z CYKLU „SMAK ZDROWIA ZNAM I O SIEBIE DBAM”
wtorek, 20 czerwca 2017 21:29


W czerwcu odbyło się trzecie z kolei spotkanie wychowanków świetlicy i dzieci z klasy „0” gr. 2 poświęcone tematyce zdrowotnej. Celem zajęć było zdobycie wiedzy, jak należy prawidłowo dbać o czystość.

Nasz gość - pani pielęgniarka Małgorzata Abramczyk omówiła z dziećmi podstawowe zasady higieny osobistej. Tym razem również nie zabrakło zagadek dotyczących pielęgnacji ciała. Podczas zabaw dzieci utrwalały zdobyte w trakcie zajęć wiadomości.

W realizację zajęć włączyła się pani Jolanta Propier przygotowując z dziećmi wiersz i piosenkę na temat higieny.


Organizatorki: B. Chełmińska, K. Łaguna, I. Zagórska, D. Poniatowska serdecznie dziękują pani Małgorzacie Abramczyk za ciekawe spotkanie.

B. Chełmińska


Fot. B. Chełmińska, I. Zagórska
_________________________________________________________________

 
Świetlicowy konkurs ze znajomości baśni Hansa Christiana Andersena
wtorek, 20 czerwca 2017 21:08


Konkurs dotyczył znajomości czterech baśni  Hansa Christiana Andersena: "Calineczka", " Pasterka i kominiarczyk", "Dziewczynka z zapałkami" oraz "Nowe szaty cesarza". Głównym celem działania było rozbudzanie wśród dzieci zainteresowań czytelniczych. Konkurs został przeprowadzony w formie zabawy. Uczniowie siedząc w kręgu rzucali kostką do gry. Liczba wyrzuconych oczek wskazywała osobę, która udzielała odpowiedzi na wylosowane przez siebie pytanie: łatwiejsze, za które można było zdobyć 1 punkt bądź trudniejsze – za dwa punkty.

Tak więc o zwycięstwie decydował oprócz wiedzy także łut szczęścia.

Wyniki: 
Dawid Gontarski kl.I c – 12 pkt.

Fabrycka Ania gr. „0”3 – 8 pkt.
Chmielewski Bartek kl.I d – 8 pkt.
Ruszczyk Ignacy kl.I c – 8 pkt.


Organizatorkami konkursu były: K. Łaguna, I. Zagórska, B. Chełmińska, D. Poniatowska.


B. Chełmińska

Fot. B. Chełmińska, I. Zagórska
_________________________________________________________________

 
Konkurs "Najciekawsza budowla z klocków”
wtorek, 20 czerwca 2017 20:47


O tym, że budowanie z klocków to najlepsza zabawa nie trzeba przekonywać nikogo, kto bawił się nimi w dzieciństwie. Bawią się nimi wszyscy, zarówno dzieci jak i dorośli. Są źródłem ogromnej radości. Konkurs na „Najciekawszą budowlę z klocków” odbył się w naszej świetlicy po raz pierwszy. W konkursie brały udział chętne dzieci korzystające ze świetlicy szkolnej oraz zerówka. W trakcie trwania konkursu nauczyciele fotografowali powstałe „dzieła”, które później był oceniane przez komisję konkursową.

Nagrodzeni i wyróżnieni uczestnicy konkursu otrzymali dyplomy i symboliczne nagrody.

Wszystkim, którzy wzięli udział w zabawie należą się serdeczne gratulacje.

I miejsce
PAULINA POPOWSKA kl. III f

II miejsce
JULITA KLIMASZEWSKA – kl. II c
NIKOLA KACMAJOR - kl. II c
PATRYCJA WRÓBLEWSKA - kl. II c

III miejsce
LENA ROGOWSKA gr. „0” 2

Organizatorkami konkursu były: I. Zagórska, K. Łaguna, B. Chełmińska, D. Poniatowska.

B. Chełmińska

Fot. B. Chełmińska, I. Zagórska
_________________________________________________________________

 
WYNIKI SZKOLNEGO KONKURSU „KÓŁKO I KRZYŻYK”
wtorek, 20 czerwca 2017 20:09

Fot. B. Chełmińska


I miejsce - SEBASTIAN LENKIEWICZ z klasy III e


Gratulacje!

Organizatorkami konkursu były: K. Łaguna, I. Zagórska, B. Chełmińska.


B. Chełmińska

________________________________________________________________
 
Wyniki szkolnego konkursu plastycznego „Kwitnąca wiosna"
wtorek, 20 czerwca 2017 19:45



KLASY „O”
Lena Rogowska gr. II - p. J. Propier
Emilia Muczyńska gr. II  -  p. J. Propier

KLASY I
I miejsce - Zuzanna Kruszewska kl. I b - p. B. Rogalska
II miejsce – Nikola Szlejter kl. I b - p. B. Rogalska
III miejsce - Ignacy Ruszczyk kl. I c - p. A. Gryczkowska
Pawełkowski Jakub kl. I b - p. B. Rogalska
Wyróżnienie – Kacper Płachciński kl. I a - p. J. Rydzewska
Sebastian Koprowski kl. I d - p. E. Mieczkowska
Izabela Krymska kl. I c - p. A. Gryczkowska

KLASY II
I miejsce  – Weronika Modzelewska kl. II c - p. A. Kłos
II miejsce – Nitkowska Aleksandra kl. II a - p. B. Krukowska
III miejsce – Samojlik Mikołaj kl. II e - p. E. Sarnacka
Wyróżnienie – Marcin Blaszko kl. II c - p. A. Kłos
Maja Komosińska kl. II d - p. K. Dziekońska

KLASY III
I miejsce – Paulina Popowska kl. III f - p. O. Fiodorowicz
II miejsce - Julita Łukowska kl. III e - p. J. Waniewska
III miejsce – Maria Fabrycka kl. III a - p. A. Stradczuk
Wyróżnienie – Anita Turowska kl. III c - p. A. Bukowska

Organizatorami konkursu byli wychowawcy świetlicy szkolnej: B. Chełmińska, I. Zagórska, K. Łaguna, D. Poniatowska, B. Ratomska, S. Obrycki, H. Wielgat.


B. Chełmińska



Fot. B. Chełmińska, I. Zagórska
__________________________________________________________

 
Kolejna edycja Konkursu Pięknego Czytania dla klas I
wtorek, 20 czerwca 2017 19:25



Konkurs pięknego czytania poezji dziecięcej przeznaczony był dla uczniów klas pierwszych pt. "Lubimy czytać wiersze polskich poetów". Jego organizacji przyświecały następujące cele:

• popularyzacja poezji dziecięcej,
• rozbudzanie pasji czytania,
• doskonalenie umiejętności pięknego czytania,
• wdrażanie uczniów do zdrowego współzawodnictwa.

W VI już edycji konkursu rywalizowało 12 pierwszoklasistów (po 3 z każdej klasy). Po wylosowaniu wierszy i zapoznaniu się z ich tekstem uczniowie przystąpili do prezentacji utworów.

Komisja składająca się z polonistów: p. Aleksandry Kuczyńskiej i p. Iwony Zagórskiej oceniała: technikę czytania i interpretację wierszy. Jury wyłoniło 3 laureatów - są to:
Małgorzata Karwowska kl. I b,
Kacper Zalewski kl. I c,
Weronika Ruszczyk kl. I c.

Wyróżnienia otrzymali: Lena Kosielska kl. I a i Julian Łapiński kl. I b.

Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali dyplomy, a laureaci i osoby wyróżnione również nagrody książkowe.

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy.

Wychowawcy świetlicy

Fot. B. Chełmińska, I. Zagórska
_________________________________________________________________

 
Legendarnie o Podlasiu i nie tylko …
wtorek, 20 czerwca 2017 07:29



19.06.2017 r. w bibliotece SP 4 odbyło się spotkanie czytelnicze ph. „Legendy Podlasia i nie tylko…” w klasie V c zorganizowane przez p. Ewę Czaplicką – nauczyciela bibliotekarza, p. Wiesławę Lendo – Przyjaciela Szkoły, długoletniego pracownika Miejskiej Biblioteki Publicznej w Grajewie, p. Halinę Muryjas-Rząsę – nauczycielkę języka polskiego i p. Lillę Pietrzykowską – nauczyciela bibliotekarza.

Celem spotkania było zapoznanie piątoklasistów z tradycją i historią Podlasia oraz innych regionów Polski, ukazanie walorów czytanych legend: integracja pokoleń, tworzenie więzi, identyfikacja z „małą Ojczyzną”, przypomnienie o uniwersalnych wartościach, jakimi są: dobro, praca, sprawiedliwość, uczciwość wrażliwość na piękno natury. Polska ma setki wspaniałych legend, dlatego warto je poznać.

Spotkaniu czytelniczemu towarzyszyły dwa konkursy: „Mistrz Pięknego Czytania” i „Najciekawsze hasło promujące czytanie książek”.

Komisję konkursową: p.H. Muryjas-Rząsę i p. W. Lendo oraz słuchaczy pięknym czytaniem legend oczarowali, a tym samym zwyciężyli:

I miejsce – Kamil Rutkowski
II miejsce – Dawid Nowakowski
III miejsce – Adam Korycki
IV miejsce – Daniel Sarnacki
V miejsce - Aleksander Rorbach.

Piątoklasiści układali także hasła propagujące czytanie książek. Klasowe hasło brzmiało: Książki czytamy – dobrze się mamy!

A oto autorskie hasła ułożone przez nagrodzonych uczniów:

Adam Korycki – Książki zawsze czytaj wszędzie, mądrych myśli ci przybędzie.

Dawid Nowakowski – Lek na głowę jest w aptece, a na mądrość w bibliotece!

Maciej Puhacewicz – Czytać książki każdy może, więc czytaj je o każdej porze.

Natalia Sienkiewicz – Czytaj książki mój kolego, będzie dobry wynik z tego.

Joanna Popowska – Jesteś duży, czy też mały, czytaj książki będziesz doskonały.

Weronika Wiśniewska – Książki przyszłością świata.

Fundatorem nagród książkowych dla laureatów konkursów był Oddział dla Dzieci Miejskiej Biblioteki Publicznej w Grajewie. Dziękujemy!

W związku ze zbliżającymi się wakacjami pani Wiesława Lendo zachęciła uczniów do korzystania ze zbiorów biblioteki miejskiej. Dokonała prezentacji legend wyeksponowanych na wystawie „Oddział dla Dzieci MBP poleca”. Wręczyła uczniom karty zapisu do biblioteki oraz pamiątkowe zakładki do książek.

Spotkanie zakończyliśmy pamiątkowymi zdjęciami, do oglądania których serdecznie zapraszamy.


L. Pietrzykowska, E. Czaplicka



Fot. E. Czaplicka, L. Pietrzykowska, P. Bagińska

_________________________________________________________________

 
Wycieczka klas II c, III c i IV b
niedziela, 18 czerwca 2017 22:06


9 czerwca uczniowie klas II c, III c i IV b pod opieką wychowawców: Anny Kłos, Anny Bukowskiej, Sławomira Obryckiego oraz pani Doroty Poniatowskiej i pani Ewy Mieczkowskiej wybrali się na wycieczkę. Zgodnie z programem najpierw udaliśmy się do portu w Giżycku, skąd wypłynęliśmy w rejs po jeziorze Niegocin. Pogoda nam sprzyjała, więc mogliśmy podziwiać piękne widoki z pokładu statku oraz oczywiście zakupić pamiątki.

Następnie pojechaliśmy do Spytkowa. Tu mogliśmy w praktyce prześledzić drogę „Od ziarenka do bochenka”, czyli od zmielenia ziarna na mąkę, wyrobienia ciasta, po upieczenie pieczywa w „prawdziwym” piecu chlebowym. Kiedy nasze pięknie wyrośnięte bułeczki wylądowały w piecu, my bawiliśmy się w wiosce indiańskiej. Na wieść, że pieczywo gotowe, biegiem wróciliśmy do Chlebowego Domku. Gospodarze poczęstowali nas miodem, powidłami, twarożkiem oraz niezwykle orzeźwiającym napojem z kwiatów czarnego bzu. Żadne kupione pieczywo nie mogło się równać z naszymi własnoręcznie wykonanymi bułeczkami.

Pełni wrażeń i zapału do zdobywania dalszych kulinarnych doświadczeń, wróciliśmy do Grajewa.


A. Kłos

_________________________________________________________________

 
Rola wyobraźni przestrzennej w kształtowaniu pojęć geometrycznych
niedziela, 18 czerwca 2017 21:21



Przestrzeń jest czymś ciekawym i fascynującym. Człowiek posiada zdolność do wyobrażania sobie nie tylko tego co aktualnie spostrzega, ale może przedstawić sobie w wyobraźni każdą rzecz o której pomyśli. Jest to możliwe dzięki spostrzeżeniom i doświadczeniom, a zajęcia szkolne (lekcje geometrii) sprzyjają kształtowaniu myślenia przestrzennego. Uczniowie przedstawiają ją na własny sposób w zależności od wieku, umiejętności spostrzegania i rozumienia jej. Obserwacja i wyrażenie przestrzeni wymagają od dziecka dużego wysiłku myśli. Stopniowo poznają wiadomości dotyczące sposobów przedstawiania brył, przedmiotów trójwymiarowych i ich usytuowanie w przestrzeni. Z przestrzenią dzieci zapoznają się już od najmłodszych lat. Wtedy, gdy najpierw poznają kształty przedmiotów, a następnie uczą się nimi manipulować. Począwszy od edukacji wczesnoszkolnej, a nawet przedszkolnej dziecko korzysta z umiejętności "posługiwania się przestrzenią". Dzieje się to podczas budowania z klocków, układania puzzli, lepienia z plasteliny, formowania brył, malowania, wyklejania itp., a także podczas zabaw i zajęć, gdy uczą się rozpoznawać kierunki w przestrzeni, porównywać wielkości. Mając to na uwadze i wiedząc, że wyobraźnia przestrzenna jest zdolnością, którą można rozwijać, należy to czynić w sposób świadomy i zaplanowany.

Rozwój wyobraźni przestrzennej w nauczaniu geometrii polega na:

- stosowaniu odpowiednio dobranego materiału obserwacyjnego (naturalne otoczenie, modele, rysunki),

- stosowaniu modeli pokazowych i modeli roboczych, z którymi uczniowie pracują, stosowaniu modeli trwałych i modeli budowanych oraz rozkładanych przez uczniów, modeli statycznych i modeli ruchomych,

- stałym rozszerzaniu wiedzy ucznia (istotne twierdzenia i określenia oraz korzystanie z nich), która utrwala obraz powstały w wyobraźni,

- jednoczesnym kształceniu wyobraźni i logicznego myślenia,

- rozwiązywaniu zadań, kształcących wyobraźnię czynną, tj. zdolność świadomego, kierowanego wolą kombinowania obrazów konfiguracji geometrycznych z różnych elementów wyobrażeniowych - związanego z logicznym myśleniem (zadania takie, jak konstrukcje prostych przekrojów, rozkładanie brył na części, poszukiwanie liczby przekątnych, płaszczyzn przekątnych, osi obrotu i płaszczyzn obrotu),

- wykorzystaniu anaglifów, jest to obrazów, które oglądane są przez specjalne okulary (czerwono-niebieskie, czerwono-zielone bądź czerwono-turkusowe) dają wrażenie oglądania obiektu trójwymiarowego.




A. Sulima

_______________________________________________________________
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 3 z 32

Internauto! Jesteś naszym

1897474
odwiedzającym.
Dziękujemy za wizytę!

_______________________

_______________________

ZSM nr 3 posiada  
status "SZKOŁA W RUCHU"

_______________________

Szukaj na stronie

Joomla extensions by Siteground Hosting